Diverses Escoles Cristianes han estat reconegudes en els XLI Premis Baldiri Reixac, que convoca la Fundació Lluís Carulla i que tenen com a objectiu reconèixer, impulsar i fer realitat projectes educatius que donin resposta als reptes de l’educació del s.XXI, que s’enfrontin al fracàs escolar i a la desigualtat educativa, que impulsin noves competències, que generin oportunitats i eduquin en la solidaritat o la inclusió. Tot plegat, posant la cultura, les arts i la llengua catalana al centre.
Les Escoles Cristianes reconegudes han estat:
Cicle mitjà i cicle superior
Capgirem l’escriptura. La presència del joc a l’aula com a eina per la millora de l’aprenentatge – Escola Pia Caldes, de Caldes de Montbui (Vallès Oriental).
Fem de guies, descobrim i georeferenciem Solivella – Escola Sagrat Cor, de Solivella (Conca de Barberà).
Projecte vincles – Escola Sagrats Cors, de Centelles (Osona).
Ensenyament Secundari Obligatori (ESO)
Make it Visible – Escola Vedruna Vall, de Terrassa (Vallès Occidental).
La Fundació Carulla fomenta 6 projectes innovadors perquè es duguin a terme i reconeix 10 escoles, 25 experiències d’aprenentatge i 5 alumnes. La convocatòria reparteix 10 premis de 3.000 euros a escoles, 6 premis de fins a 4.000 euros a mestres, professors i altres agents educatius i, per últim, 30 premis a experiències en grup i a alumnes compromesos, encuriosits i creatius.
A la Fundació Carulla estan compromesos amb la cultura i amb l’educació, amb teixir una societat inclusiva, crítica i cohesionada, que entengui la cultura com a oportunitat i l’educació com la base de la transformació; per això, des del 1979, els Premis Baldiri Reixac han reconegut els esforços d’alumnes, mestres i centres educatius per fer de l’escola catalana una escola innovadora que cerqui l’excel·lència pedagògica des d’una perspectiva cultural.
Fa 41 anys que els Baldiri reconeixen, impulsen i fan realitat projectes educatius que donin resposta als reptes de l’educació del s.XXI, que s’enfrontin al fracàs escolar i a la desigualtat educativa, que impulsin noves competències, que generin oportunitats i eduquin en la solidaritat o la inclusió. I tot això ho fan posant la cultura, les arts i la llengua catalana al centre. Perquè és amb la cultura i a través de la cultura que podrem transformar l’educació i la societat.