Diverses Escoles Cristianes han estat reconegudes en els XLI Premis Baldiri Reixac, que convoca la Fundació Lluís Carulla i que tenen com a objectiu reconèixer, impulsar i fer realitat projectes educatius que donin resposta als reptes de l’educació del s.XXI, que s’enfrontin al fracàs escolar i a la desigualtat educativa, que impulsin noves competències, que generin oportunitats i eduquin en la solidaritat o la inclusió. Tot plegat, posant la cultura, les arts i la llengua catalana al centre.

Les Escoles Cristianes reconegudes han estat:

Cicle mitjà i cicle superior

Capgirem l’escriptura. La presència del joc a l’aula com a eina per la millora de l’aprenentatge –  Escola Pia Caldes, de Caldes de Montbui (Vallès Oriental).

Fem de guies, descobrim i georeferenciem SolivellaEscola Sagrat Cor, de Solivella (Conca de Barberà).

Projecte vinclesEscola Sagrats Cors, de Centelles (Osona).

Ensenyament Secundari Obligatori (ESO)

Make it VisibleEscola Vedruna Vall, de Terrassa (Vallès Occidental).

La Fundació Carulla fomenta 6 projectes innovadors perquè es duguin a terme i reconeix 10 escoles, 25 experiències d’aprenentatge i 5 alumnes. La convocatòria reparteix 10 premis de 3.000 euros a escoles, 6 premis de fins a 4.000 euros a mestres, professors i altres agents educatius i, per últim, 30 premis a experiències en grup i a alumnes compromesos, encuriosits i creatius.

A la Fundació Carulla estan compromesos amb la cultura i amb l’educació, amb teixir una societat inclusiva, crítica i cohesionada, que entengui la cultura com a oportunitat i l’educació com la base de la transformació; per això, des del 1979, els Premis Baldiri Reixac han reconegut els esforços d’alumnes, mestres i centres educatius per fer de l’escola catalana una escola innovadora que cerqui l’excel·lència pedagògica des d’una perspectiva cultural.

Fa 41 anys que els Baldiri reconeixen, impulsen i fan realitat projectes educatius que donin resposta als reptes de l’educació del s.XXI, que s’enfrontin al fracàs escolar i a la desigualtat educativa, que impulsin noves competències, que generin oportunitats i eduquin en la solidaritat o la inclusió. I tot això ho fan posant la cultura, les arts i la llengua catalana al centre. Perquè és amb la cultura i a través de la cultura que podrem transformar l’educació i la societat.