El passat 8 de març, l’escola Pare Manyanet-Les Corts de Barcelona va rebre la visita del filòsof Robert Swartz, qui durant tot el dia va observar les classes i com es duen a terme les destreses de pensament o, més ben dit, com s’ensenya a pensar amb destresa als alumnes.

Robert Swartz és filòsof i va ser professor de la Universitat de Massachusetts a Boston. Des dels anys 70 investiga com es pot ensenyar a pensar als alumnes i és el creador del TBL (Thinking Based Learning, Aprenentatge basat en el pensament). A Espanya és el director del Centre per l’Ensenyament del Pensament (CTT, Center for Teaching Thinking), una organització educativa que ofereix programes i recursos a les escoles que volen treballar en relació amb aquest tema. Actualment és una de les personalitats amb més influència en l’àmbit de l’educació i els seus ensenyaments compten amb un gran reconeixement i han arribat arreu del món.

“A la nostra escola ja fa uns anys que treballem seguint el seu mètode aplicant destreses i rutines de pensament per tal que els alumnes siguin persones més crítiques i creatives i puguin analitzar amb claredat l’entorn. Per tant, la visita de Robert Swartz i l’observació de com apliquem alguna de les seves destreses de pensament ha estat un pas més per tal de seguir treballant de manera que l’alumne sigui el centre d’atenció del propi procés d’aprenentatge”.