Un centenar de persones van assistir a l’acte el passat dilluns, 5 de febrer, a l’auditori de la Fundació Universitària de Manresa, a  l’acte “FEM TARD? REPTES EDUCATIUS D’AVUI” .

Organitzat per les escoles Llissach (Santpedor) i La Gleva (Masies de Voltregà) aquesta acte va aplegar com a ponents reconeguts professionals en el tractament dels problemes de salut mental derivats del mal us de les xarxes socials i les noves tecnologies.

Hi van participar Jordi Royo, director clínic d’Amalgama 7, Marc Masip, director del programa Desconecta i un dels creadors de la sèrie documental de TV3 “Generació Porno”, Raquel Linares, directora de la Fundació Fita, Alejandro Villena, director clínic de la platafomra “Dale una Vuelta” i Xavier Ibarz, referent del cos dels Mossos d’Esquadra en matèria de prevenció a Xarxes i pornografia. A ells se’ls va unir Montse Pedreira, Doctora en educació i directora del grau d’educació infantil de la Universitat Central de Catalunya.

Moderava la taula Marta Zaragoza, directora de l’Escola de La Gleva qui va introduir a l’acte  demanant als ponents ajuda per comprendre millor el món que ens toca viure.

Després de convidar als integrants de la taula que  exposessin les dades i els efectes nocius que tenen per la salut mental dels infants i joves, el mal us de les TRIC (Tecnologies de la Relació, Informació i Comunicació), no va faltar el debat sobre el paper que aquestes han de tenir a l’escola i, en general, en la proposta educativa que es fa a les noves generacions.

Sobre taula van quedar indicacions per fer possible un acord social que permeti que tots plegats  (infants i joves, però també el món adult) siguem educats en un ús responsable , raonat i crític de les eines tecnològiques i les xarxes socials al nostre abast.

Va tancar l’acte, Ferran Riera, director de l’Escola Llissach, qui va recordar als assistents que totes les crisis tenen en l’educació el punt d’un nou inici i va reivindicar  que en el seu centre, fora de les innovacions i experiments educatius, hi posem  la relació entre tots els agents que intervenen en la construcció d’una vida adulta i saludable.