El passat 21 de març, en la sala d’actes del col·legi Lestonnac de Barcelona s’ha celebrat el lliurament dels 1rs premis d’Innovació educativa d’excel·lència que promociona la FECC amb el patrocini de les editorials Baula i Cruïlla i de les empreses Coded Arena, Edunexis , Gliffing i Federico Giner.

L’acte ha atorgat 5 premis, un per cadascuna de les categories proposades:

Categoria 1. Lideratge educatiu

Fa referència a la presa de decisions i responsabilitats en l’àmbit escolar que potencien la millora en l’aprenentatge de l’alumnat.

El projecte guanyador ha estat “Cuidem l’escola, cuidem el món” de Jesuïtes Poble Sec Sant Pere Claver.

El projecte que ha estat guardonat  amb llicències Glifaula per al curs escolar 23-24, premi promocionat per l’empresa GLIFING, experts en lectura, que presenten un mètode d’aprenentatge i d’entrenament de la lectura que, mitjançant el joc, crea lectors autònoms i competents. El pla lector personalitzat i gamificat que permet una detecció precoç en cas de possibles dificultats de lectura.

Categoria 2. Personalització de l’aprenentatge

Garanteix com a docents una educació personalitzada, tant per atendre necessitats com potenciar el talent, tot adaptada a les capacitats i ritme d’aprenentatge del nostre alumnat.

El projecte guanyador ha estat “Eines de cribratge psicopedagògic per l’Educació Infantil” de la xarxa d’escoles Vedruna Catalunya Educació.

El projecte ha estat guardonat amb llicencies del projecte CREA: eina digital per a la creació i l’avaluació de projectes, premi promocionat per l’editorial Cruïlla, editorial amb quasi 40 anys de vida que entén la cura de l’educació com l’acte d’acompanyar, anticipar i transformar escenaris educatius. Aporten solucions educatives que permetin a l’escola esdevenir l’espai en què s’estableixin relacions que afavoreixin el diàleg, l’escolta activa i la mirada crítica sobre la realitat, on s’enforteix la consciència global a partir d’experiències sensibilitzadores i on es contribueix a la formació del “jo”.

Categoria 3. Espais d’aprenentatge

L’espai físic de l’aprenentatge ha de ser dissenyat amb l’objectiu final de facilitar i potenciar l’aprenentatge innovador i creatiu, sent un entorn flexible, atractiu i estimulant per l’alumnat.

El projecte guanyador ha estat “Essències temps i espais: Una mirada respectuosa cap a l’educació infantil” de Cor de Maria Sabastida de Barcelona

El projecte ha estat guardonat amb 4 unitats Cadira Dida Basket, premi promocionat per l’empresa FEDERICO GINER. Empresa valenciana, amb més de 100 anys d’història, referent en la fabricació de mobiliari escolar. Sinònim de qualitat, que ha sabut adaptar-se a les noves tendències metodològiques i més altes exigències educatives.

Categoria 4. Innovació metodològica

Metodologies actives i innovadores que implementem a les nostres aules, fent que el procés d’ensenyament- aprenentatge sigui significatiu i, a la vegada esdevenint al nostre alumnat protagonista del seu propi aprenentatge.

El projecte guanyador ha estat “Som diferents, no indiferents” de Santa Teresa de Jesús-Carmelites Missioneres de Terrassa.

El projecte ha estat guardonat amb un Samsung Chromebook 2 Terra Q tàctil de 13,3” i 64GB, premi promocionat per l’editorial Baula. Des de 1993, a Baula els mou la seva voluntat de servei a la comunitat educativa i, també en l’àmbit de la literatura infantil i juvenil. El seu punt de partida sempre ha estat l’aposta per la innovació constant.

Categoria 5. Col·laboració entre escoles

La col·laboració i les experiències entre escoles, ja siguin d’un entorn proper com a nivell internacional, enriqueixen l’aprenentatge i permeten posar en pràctica diverses habilitats i competències de l’alumnat

El projecte guanyador ha estat “Col·laboració entre escoles: Propostes locals per a solucions globals: The Dream Big Challenge Lestonnac” de les escoles Lestonnac de Barcelona, Lestonnac de Badalona, Lestonnac de Mollet i Lestonnac L’Ensenyança de Tarragona.

El projecte ha estat guardonat amb llicencies de CodedArena Education il·limitada durant 2 anys, premi promocionat per CodedArena, servei educatiu gamificat, que permet a les escoles de tot el món ensenyar programació en Python amb un videojoc. Coneixements 100% útils i aplicables en els projectes educatius.

El lliurament de premis va concloure amb un parell d’actuacions musicals de @txell.sanchez i @bernatbarat i amb la menció “Dona’m un like” al projecte més votat en el compte de @fundacioescolacristiana.

Aquesta menció ha estat pel projecte “Som diferents, no indiferents” de l’escola Santa Teresa de Jesús-Carmelites Missioneres de Terrassa.

La menció ha estat guardonada amb llicències de la plataforma GrownTH, premi promocionat per Edunexis, empresa que ofereix eines digitals innovadores per ajudar els docents a posar en pràctica el desenvolupament competencial, tant dels alumnes com dels mateixos docents.

S’ha acomiadat l’acte amb una foto de família de tots els participants en el concurs.